Piektdiena, 22.11.2019
Aldis, Alfons, Aldris

“Pulkā eimu, pulkā teku” Saldū

“Pulkā eimu, pulkā teku” Saldū

25.05.2016
    21. un 22. maijā Saldū notika 32.bērnu un jauniešu folkloras svētki „Pulkā eimu, pulkā teku”. Tie noritēja sadarbībā ar Saldus novada svētkiem un turp devās arī Vērgales pamatskolas folkloras kopa “Čabraki”. Šis sarīkojums kopā pulcēja ap1400 dalībnieku no 88 folkloras kopām no visiem Latvijas novadiem.
   Divu dienu garumā Saldū notika koncerti, sadancošanās, sadziedāšanās, stāstu stāstīšana un kultūrvides iepazīšana interaktīvās darbnīcās. Šo folkloras svētku mērķis ir saglabāt, apgūt, pārmantot un popularizēt Latvijas novadu vietējo tradīciju daudzveidību, vienlaikus dodot iespēju bērniem un jauniešiem piedzīvot kopā būšanas prieku dziesmā, kopīgā muzicēšanā, dejošanā, stāstu stāstīšanā un to uzklausīšanā, sastopot dažādu novadu draugus un apgūstot viņu mantotās tradīcijas un apgūto pieredzi.
   Šajā gadā svētku tēma bija „Zirgs un zirgošanās latviešu folklorā”. Tā norāda uz mantoto pieredzi, kas saistīta ar lauku sētu un tās galveno darbaspēku zirgu, tā apdziedāšanu dainās un izzināšanu citos folkloras materiālos. Tēma sasaucas arī ar Saldus 160 dzimšanas dienu, jo senāk Saldus bija svarīga tirgus vieta, kur ļaudis ieradās ar zirgiem. Pasākuma norises vietas deva iespēju dalībniekiem iepazīt arī Kurzemes kultūrvidi.
    Pirmā svētku diena iesākās ar Lielo svētku gājienu un Saldus pilsētas svētku un folkloras svētku atklāšanas koncertu. Bet dienas gaitā folkloras sarīkojumu kuplināja vēl dažādi interesanti notikumi - Rotaļu vija Latvijai pie Saldus Mūzikas un mākslas skolas, stāstu, dziesmu un danču laiks Saldus Bērnu un jaunatnes centrā un pagalmā.
    Otrā pasākuma dienas aktivitātes noritēja Kalnsētas estrādē -  Spēļu rīts, Soļiem, rikšiem, aulekšiem un Novadu koncerts – “Tek kumeļš dancodams, kokļu stīgu iemauktiņi, dziesmu sedli mugurā” bija tikai daži un plašās svētku programmas.
 
Vita Braže
 
Foto: M.Kalēja
 
 
« Atpakaļ
Īsceļi
NOVADA KARTE

Aktuālais jautājums

VAI JŪS ATBALSTIET: