Otrdiena, 16.07.2019
Hermīne, Estere

10 soļi sirds veselības saglabāšanai

10 soļi sirds veselības saglabāšanai

28.11.2013

23. novembris – sēru diena. To izjūt arī Vērgales kultūras namā sēru noformējumā degošās sveces. Sazinoties ar veselības ministri Ingrīdu Circeni, pasākumu neatceļam, jo mēs taču runāsim par sirdi un tai ir jābūt stiprai arī šādos ārkārtas brīžos.

No puksten 12 cilvēki ierodas, lai veselības biedrības ,,Ābolītis’’ darbinieki veiktu cukura un holesterīna mērījumus, bet mūsu feldšere mūs nosver, apmēra vidukli un izmēra asinsspiedienu. Sevi šādi pārbaudīja apmēram 30 cilvēku. 

Ar klusuma brīdi sākās  pasākums kopā ar veselības ministri Ingrīdu Circeni un Rīgas profesoru, kardiologu, veselības ministres padomnieku Gunti Bahu. Mēs nerunājām par politiku, bet divas stundas runājām par veselību- 10 soļi sirds veselības saglabāšanai. Un tie ir: 1. Seko līdzi savam asinsspiedienam. 2.Lēnāks pulss- ilgāks mūžs! 3.Saglabā veselīgu ķermeņa svaru! 4.Seko līdzi glikozes un holesterīna līmenim asinīs. 5.Esi fiziski aktīvs! 6. Atceries padzerties! 7. Atsakies no alkohola un smēķēšanas! 8. Domā, ko ēdi! 9. Atvēli laiku atpūtai un miegam! 10. Rūpējies, lai tavi veselības rādītāji atbilstu normai!

Tā bija tiešām ļoti  jauka, sirsnīga saruna ar komentāriem, jautājumiem un atbildēm par savu sirds veselības saglabāšanu. Kas tad, ja ne mēs paši! Paldies pasākuma atbalstītājiem- Norai Kurmei un Mārtiņam Akerfeldam. Paldies Mārītei Švītiņai par pasākuma iemūžināšanu bildēs. Veselība ir mūsu pašu rokās. Rūpēsimies par to!



Es arī uzzināju savus riska faktorus un sāku kaut ko darīt savas sirds labā. Lai mums visiem laba veselība! Novēl Velga.
 

« Atpakaļ